Λεοπάρ και μόδα: Μια μεγάλη, παλιά αγάπη

Η σχέση της μόδας με τη λεοπάρδαλη είναι παλιά και στενή. Η Seshat, η Αιγύπτια θεότητα της σοφίας, η Κυβέλη, η μικρασιατική θεότητα της άγριας φύσης και της γονιμότητας και ο Διόνυσος, ο Έλληνας θεός του κρασιού, συχνά απεικονίζονταν ντυμένοι με γούνα λεοπάρδαλης.

Για αρκετούς αιώνες λεοπάρ μπορούσαν να φορούν μόνον οι θεοί και οι πολύ πλούσιοι άνθρωποι, καθώς η γούνα λεοπάρδαλης ήταν δυσεύρετη και πανάκριβη. Έπρεπε να φτάσουμε στον 18ο αιώνα και την επανάσταση στη βιομηχανική παραγωγή υφασμάτων για να τυπωθεί λεοπάρ μοτίβο σε υφάσματα και να γίνει μόδα στην Ιταλία και την Γαλλία.

Στις αρχές του 19ου αιώνα, η άνοδος των κινημάτων Art Deco και Art Nouveau ενέπνευσε την μόδα να χρησιμοποιήσει ζωικά μοτίβα και σύντομα η κυριαρχία των συνθετικών υφασμάτων έκανε το λεοπάρ τύπωμα προσιτό σε όλους.

Το 1924 η μεγάλη Γαλλίδα σχεδιάστρια Jeanne Lanvin παρουσίασε λεοπάρ μεταξωτά φορέματα και το 1947 ο Christian Dior χρησιμοποίησε λεοπάρ τυπώματα στη θρυλική συλλογή του “New Look”. Ήταν όμως το 1950, όταν το λεοπάρ έγινε εσώρουχο και μαγιό που συνδέθηκε για πάντα με τη γυναικεία σεξουαλικότητα.

https://www.instagram.com/p/n3gkL5Do4-/

Τι θα ήταν η μόδα χωρίς το λεοπάρ; Δύσκολο να φανταστούμε. Το πολυφωτογραφημένο παλτό Oleg Cassini της Jackie Kennedy, η αξεπέραστη εμφάνιση της Anne Bancroft στον «Πρωτάρη», οι εμφανίσεις της Edie Sedgwick στα Νεοϋορκέζικα clubs δίπλα στον Andie Warhol, το μαγιό της Ava Gardner και το wrap-dress της Diane von Furstenberg στην πιο εμβληματική του εκδοχή, ήταν όλα λεοπάρ. Κι αργότερα το punk, η Debbie Harry, η Madonna, η Kate Moss, ο Azzedine Alaïa και η Michelle Obama αγάπησαν το λεοπάρ και το έκαναν κλασική επιλογή για κάθε γενιά από το ‘70 μέχρι σήμερα.

 

Την τελευταία δεκαετία το λεοπάρ συμπεριλαμβάνεται κάθε σεζόν, χειμώνα και καλοκαίρι, στις σημαντικές τάσεις της μόδας. Σαν παλτό, πουκάμισο, φόρεμα, εσώρουχο αλλά και σε γόβες, μποτάκια, flats, τσάντες, γάντια και καπέλα, το λεοπάρ είναι το απόλυτο statement print. Άλλοτε συνυφασμένο με την έννοια του ακριβού, κλασικού κι άλλοτε του φθηνού, σέξι ρούχου, μπορεί να έχει πολλά πρόσωπα και συμβολισμούς.

 

 

Τι είναι αυτό που το κάνει να γίνεται τόσο συχνά τάση; Αισθητικά, είναι ένα ουδέτερο μοτίβο, ταιριαστό σε οποιαδήποτε παλέτα χρωμάτων: δίπλα σε μαύρο, καμηλό, κόκκινο, παστέλ ή έντονα χρώματα, κολακεύει κάθε τόνο δέρματος και απόχρωση μαλλιών και αυτός είναι ένας λόγος που μπορούμε να πούμε ότι είναι κάτι παραπάνω από τάση.

https://www.instagram.com/p/Bgvv02fnMGQ/?tagged=animalprint

https://www.instagram.com/p/BgwEAp2BoM4/?tagged=animalprint

Είναι, όμως, κυρίως η σημειολογική ερμηνεία που κάνει το λεοπάρ τόσο αγαπημένο. Συνδεδεμένο με την άγρια φύση και τα ζωώδη ένστικτα, τη μητέρα-ήπειρο Αφρική και την υψηλή ραπτική, κάνει μια γυναίκα να ξεχωρίζει, να νιώθει δυνατή και σέξι.

Share and Enjoy !

Filed under Fashion, Happy Living

Είμαι η Δήμητρα Νάνου, σύμβουλος μόδας & styling. Αγαπώ τη μόδα γιατί αναζητά, εντοπίζει και προσδιορίζει πρώτη το "νέο". Αγαπώ το styling γιατί είναι μια εφαρμογή πολλών κανόνων τέχνης στην ζωή: Χρώματα, σχήματα, όγκοι και υφές μαζί, κάθε πρωί στον καθρέφτη μας, συνθέτουν την εικόνα που κουβαλάμε όλη μέρα μαζί με τις σκέψεις μας. Συμβουλεύω τους νέους σχεδιαστές να δημιουργούν αυθόρμητα, με βάση την προσωπική αισθητική τους και τους κανόνες ομορφιάς, αλλά μέσα στο πλαίσιο της διεθνοποιημένης αγοράς. Συμβουλεύω όσους αναζητούν το προσωπικό στυλ τους "να αφήνουν τη ματιά να ταξιδεύει". Να ακολουθούν δηλαδή την διαχρονική συμβουλή της Diana Vreeland και να εξασκούνται στην παρατήρηση εικόνων.